De actiegroep “Stop Darmkanker” ontstond in februari 2010 toen maagdarmspecialist Dr. Luc Colemont samen met drie jonge studenten besloot om actie te voeren tegen darmkanker. De eerste campagne werd tijdens de internationale darmkankermaand in maart 2010 met succes gelanceerd via de sociale media. De sociale media spelen een centrale rol in de activiteiten van de vzw, zowel op Facebook (> 130.000 volgers), Twitter, Instagram en LinkedIn.
“Kennis delen kan levens redden” is het motto of de baseline van de actiegroep die in juli 2012 officieel een vzw (zie infra) werd. De missie van de vzw “Stop Darmkanker” is duidelijk: ze wil iedereen overtuigen dat door vroegtijdige opsporing van poliepen en darmkanker het sterftecijfer van darmkanker drastisch zal dalen. Via diverse kanalen, waarbij internet en sociale media een belangrijke rol spelen, organiseert zij acties om informatie en voorlichting te geven over darmkanker. De kennis over deze sluipmoordenaar is bij het brede publiek nog steeds ontoereikend.
Reactie plaatsen
Reacties